comments 3

July Favourites


Tänkte dela med mig av mina favoritprodukter i smink- och parfymväg nu i juni och juli. Har använd dessa produkter i stort sett dagligen bortsett från fransarna.

1. House of lashes bambie

Brukar inte gilla lösögonfransar eftersom jag är så dålig på att applicera dem men wow! House of lashes fransarna är så enkla att sätta på. Deras egna lim fungerar bäst.

2. Maison Martin Mariguela untitled 

Gillade inte alls denna doft till en början och ville få den såld men gav den en ärlig chans. Har använt den varje dag sen dess. En perfekt vardagsparfym på sommaren. Grönskande och klar.

3. Estee lauder double wear nude

Min favoritupptäckt under sommaren. Det här är den bästa foundationen jag testat. Naturlig finish, lätt/medium täckning som går att bygga upp, håller hela dagen och jag skojar inte. WOW!

4. Kevyn Aucoin sculpting powder

Bästa contouringprodukten jag testat. Använder contouringborsten från samma märke och den är grym.

5. La Prairie cellular treatment powder

Ett dyrt puder men om man räknar gram/kr är det ett av de billigaste på marknaden. Man får 56g puder jämfört med 10g i kicks egna puder. Jättefin finish och får sminket att hålla länge.

6. By Terry Rose de baume 

Ett enkelt läppbalsam med en ljusrosa färg. Älskar förpackningen och rosdoften.

Kanske återkommer med ett likadant inlägg för hudvård, vi får se!

3 Comments

    • emma renberg

      Hej! Tack vad snäll du är! Jag använder färgen light! Skulle nog rekommendera medium om man har snäppet mörkare hy än mig

      Like

      • Alexandra

        Stort tack för ditt svar! Jag är kanske lite mörkare än dig så medium blir nog bra :)
        Mvh Alexandra

        Like

Leave a Reply

