comment 0

USE WHAT YOU HAVE


Istället för att köpa nya smink- och hudvårdsprodukter hela tiden har jag bestämt mig för att använda upp det jag redan har. Nu är det köpstopp. Dels kommer hudvårdsprodukterna fungera mer effektivt, eftersom krämer, serum och masker ska användas dagligen under en månads tid för att ge bäst effekt. Jag har nog av allt jag behöver och ska använda upp det jag redan köpt. Eftersom jag testat så många produkter nu vet jag verkligen vad som fungerar vilket är väldigt skönt. Jag har sålt allt jag inte använder och behöver. Det är en sån otrolig lättnad och blir enklare att hitta allt när man sminkar sig.

Många har hela skåp och lådor för att förvara sina smink- och hudvårdsprodukter. Förut brukade jag vara avundsjuk med tanken på mängderna av paletter, läppstift och foundations – men nu får jag bara panik av tanken. Mitt mål just nu är att använda allt det jag har och köpa en del av dom igen när jag måste skrapa ut det sista ur burken.

Jag tror att detta kommer medföra ett nytt lugn och ett sätt att kritisera nya produkter på marknaden och min plånbok kommer tacka mig. Om ni vill veta mer om min hudvårdsrutin eller favoritprodukter får ni gärna kommentera! 

I have decided to use the skincare and makeup products I already have and love, selling the things I do not use or need. I used to admire the extensive makeup and skincare collections of youtubers and beauty bloggers, but now, the thought of having shelfs and cabinets filled to the brim with beauty products that are seldom used  makes me panic. I think my new minimalist approach to products is going to be very beneficial to both my skin and wallet.

Leave a Reply

