comment 1

Christian Dior Privée

Jag har beställt tre Dior parfymer från deras exlusiva parfymkollektion Dior Privée. Jag har aldrig testat någon parfym från denna kollektion tidigare och jag beslöt mig för att testa New Look 1947. Från en kontakt i Tyskland fick jag tre parfymer, inklusive New Look 1947 för ett väldigt överkomligt pris. 

Granville är en mer maskulin parfym. Det är ungefär som en cologne med doft av tallbarr, svartpeppar och citrus. Den är inspirerad av huset och omgivningen där Christian Dior växte upp. Det är en väldigt frisk doft. Man kan nästan drömma sig bort till Normanies kustlinje när man känner doften. Helt underbar!

New Look 1947 är en pudrig och blommig parfym med inslag av citrus. Jag älskar doften när den sitter på huden. Det är något med denna parfym jag inte riktigt kan sätta fingret på och det gillar jag! Den är inspirerad av Christian Diors första kollektion som efter krigstiden var helt revolutionerande med mängder av exlusiva tyger och timglasformer. Dior har sagt att han inspirerades av blommor när han designat kläderna.

Ambre Nuit är nog min favorit av alla. För mig är den helt förtrollande med sina varma ambertoner. Det luktar lite som en nybakad rabarberpaj, denna doft har till pefektuion blandats med turkisk ros och citrus. En rätt tung doft och som namnet avspeglar, gör sig bäst kvällstid. 

1 Comment so far

  1. Har nog bara provat någon ynka doft från deras La Collection Privée och det var Fève Délicieuse – tror mig ha gillat den rätt mycket? De har så mycket intressant och Ambre Nuit lät riktigt mysig.

    Like

Leave a Reply

