comment 0

Vår 2017: Favoritpodcasts, filmer, serier och låtar

Tänkte dela med mig av mina favoritfilmer, podcasts och låtar just nu. Inbillar mig att det är vår även om snödrivorna verkar högre än någonsin, därav rubriken. För att komma till min spellista med vårlåtar, klicka på bilden ovanför!

2017_3_3_92aebccb-ca40-47cf-865e-a2ae53f85670
What ever happened to Baby Jane?
Har tagit mig med storm. Den har snabbt blivit en av mina absoluta favoritfilmer. Bette Davis spelar så otroligt bra, nästan ännu bättre än i “All About Eve” En perfekt start för de som vill börja se klassiska hollywoodfilmer. Finns att se gratis på youtube men shhh säg inte till någon.

5-75-years-of-wizard-of-oz-fb
The wizard of Oz
Växte upp utan att se den här filmen så jag bestämde mig för att se den för första gången för någon vecka sedan. För att vara en film producerad 1939 måste jag säga att kvalitén  och produktionen är imponerande. Idag skulle en film som den här nog vara omöjlig att göra, om den inte var animerad såklart. En film man absolut måste se innan man dör!

O.J. Simpson – Made in America 

En djupgående dokumentärserie om Simpson, morden, rättegångarna och efterföljderna. Serien har vunnit en väldig massa filmpriser och när man ser den förstår man varför. Dokumentär-guld är vad det är!


You must remember this
Det är ingen hemlighet att jag älskar den här podcasten men den måste stå med på den här listan eftersom jag varit helt besatt av den. Otroligt djupgående och fascinerande. Rekommenderar serien om Charles Manson, en sektledare och arrangör av Hollywoods mest tragiska mord.

Rättegångspodden
En väldigt intressant podd där man får lyssnar på rättegångar med personer åtalade för brott. Tycker det ger ett nytt perspektiv och man sitter som på nålar när personerna i fråga berättar eller bortförklarar om vad som skett. Rekommenderar starkt avsnitten Fan och hans morsa, pentagram-mordet och serien om styckmordet i Boden.

Andra bra poddar: criminal, serial, en mörk historia, mysteriet

vWPHF8TlUgXgtdVvn9g3VgA0fd8dCCjhr-BMZTVF2AMg
Jeg mot meg
En serie som följer ungdomar med psykisk ohälsa. De filmar sin vardag och har gruppsamtal med psykolog där de vågar öppna upp om sina liv och erfarenheter. Så otroligt viktig serie som jag tycker alla borde se.

Leave a Reply

