comment 0

Skincare routine

Äntligen kommer ett nytt inlägg om hudvård. Jag har blivit så fascinerad av hudvård på senaste tiden tack vare diverse skönhetsgrupper jag är med i på Facebook.  Använder lite olika rutiner varje dag beroende på hur min hud mår, men här har jag listat produkterna jag generellt sett använder varje dag. Jag har känslig blandhy.


Börjar dagen med att först tvätta ansiktet med kallt vatten, och använder sedan Kiehl’s Calendula toner i hela ansiktet. Därefter använder jag mig av Paula’s choice BHA 1% lotion som exfolierar, tar bort döda hudceller, bygger kollagen och förminskar porer och ärr. Precis före jag sminkar mig använder jag min dagkräm från Paula’s choice med solskyddsfaktor 30. Om jag är riktigt torr kan jag använda lite nattkräm i vissa områden. Därefter använder jag shine stopper från samma märke i områden där jag brukar bli glansig under dagen. 

På kvällen tvättar jag såklart av mig sminket, helst så fort jag kommer hem. Då använder jag för det mesta Paula’s choice redenas relief cleanser. Den tar bort allt smink i stort sett, brukar ta bort rester med Kiehls toner och Lancômes Bi-Facil. Sen använder jag samma lotion som på morgonen för extra exfoliering. Efter det brukar jag ta lite olja från nuxe över hela ansiktet. Låter den sjunka in ett tag och innan jag går och lägger mig använder jag mitt Retinol serum från Paula’s choice. Serumet är fullpackat med aktiva ingredienser som ger en jämn och fin hy och minskar rynkor (det ska börjas tidigt haha) sen använder jag min älskade ögonkräm från Kiehl’s med avokado som lugnar den känsliga huden runt ögonen. Brukar massera in den ganska länge och det är nog min favoritpunkt på dagen. Sen applicerar jag min nattkräm, och avrundar med Dermalogicas multi-active toner, mest för att jag älskar face-mists. 

När jag behöver en extra kick eller har trött torr hy, använder jag några av dessa produkter. Längst till vänster har vi Biodroga’s skin booster som är fullproppad med aktiva ingredienser som hyaluronsyra och mikroalgs-extrakt som ger en “firming” effekt. Det är som ett litet ansiktslyft! I mitten har vi Paula’s choice skin balancing mask för oljig hy som är ungefär som en lermask som tömmer porerna på smuts och överflödig olja. Sist har vi Paula’s choice Retinol serumet igen. Huden blir så fantastisk fin och jämn när man använder det här serumet.

Hur ser er hudvårdsrutin ut och vilka produkter kan du inte leva utan? Vill jättegärna veta så kommentera gärna!

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

Leave a Reply

