comment 0

March favourites

 Det var ett tag sedan, så tänkte att det var dags för ett favourites inlägg. Har samlat ihop mina absoluta favoriter från i vintras och som jag använder mig av varje dag. 

Chanel joues contraste Blush i “Rose Initiale” är ett skimrigt rouge i puderform med den perfekta rosa nyansen. Riktig vårfärg.

Milani rose powder blush i “Coral Cove” använder jag tillsammans med chanelrouget. Brukar placera detta längre ut på kindbenen mot och chanelrouget högst upp på kindbenen. Det här är en så bra produkt och dessutom väldigt prisvärd. Så vacker förpackning också. Rekommenderar starkt!

Bobbi Brown blush brush är den dyraste borsten jag investerat i och den var värd varje krona! Använder den till puder, rouge, baking, highligt och till och med contouring. 

Clarins gentle foaming clenser för känslig hy är den perfekta rengöringsprodukten. Tar bort sminket och rengör huden på djupet.

Diorshow iconic overcurl mascara tillsammans med Diors fransprimer har blivit det enda jag använder när det kommer till fransar den senaste tiden. Jag är ofta väldigt lat när det kommer till att böja mina fransar, dessutom tycker jag att det är väldigt obehagligt men primern böjer fransarna och mascaran ger så fin volym. Obsessed med dessa två! 

Clarins everlasting foundation har blivit min nya storfavorit sen dior omformulerade sin forever foundation (den nya formulan funkade inte för mig) och tur är väl det, eftersom Clarins faktiskt håller bättre, är billigare och har större utbud av ljusa hudtoner än Dior. Denna foundation sitter hela dagen och jag blir inte lika oljig i hyn som förr. Edit: nu när sommaren har kommit och min hy blir oljigare har jag börjat tycka om nya dior forever mer.

Jag har aldrig funnit det så enkelt att göra en cateye liner som med Tom Fords eye defining pen. Den har två olika pennor, en med tunnare och mindre pensel och en något tjockare och längre. Brukar använda den mindre när jag ska göra touchups.

Har pratat om denna produkt tidigare, men tycker om den så mycket att den förtjänar att vara med i detta inlägg. Jag pratar såklart om diors glowing gardens highligter. Om ni går till närmaste kicksbutik och swatchar den kommer ni förstå vad jag menar.

_

March favourites: 

Chanel hours contraste blush in “rose initiale”

Milani rose powder blush in “Coral cove”

Bobbi Brown blush brush

Clarins gentle foaming cleanser for dry/sensitive skin

Diorshow iconic overcurl mascara and Diorshow lash primer

Clarins everlasting foundation

Tom Ford eye defining pen

Dior glowing Gardens highligter in glowing pink

Leave a Reply

