comment 0

Up in the woods

    Naturen är världens bästa medicin. För mig har den alltid betytt mycket, att bara komma ut i skogen helt ensam och stå helt stilla är som terapi. Det är vetenskapligt bevisat att människor som är bosatta närmare gröna områden generellt sätt mår bättre. När vi går i skogen sänks vårt blodtryck, aktiviteten i hjärnan gör att vi går in i ett lungt, nästan meditativt tillstånd och vi minskar risken för att drabbas av psykisk ohälsa genom att vistas i skogen. Det finns oändliga fördelar med att vara ute i naturen, vilket jag själv märker av när jag är där. Jag blir genast lugnare och gladare. Mina sinnen förstärks och jag släpper på all den stress jag bär på. 

Testa själv att gå ut i ett lugnt skogsparti, ställ dig helt stilla och betrakta omgivningen. Det känns som att man stannar tiden, det är magiskt.

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

Leave a Reply

