comment 0

New Spring Makeup

imageimage

H&M beauty
H&Ms smink är något som verkligen överraskat mig med sina snygga förpackningar och stora sortiment. Ögonskuggorna varierar ganska mycket i kvalitet, vissa är fantastiska men vissa klumpar sig och är väldigt pudriga. Läppstiften kommer i fantastiska färger och är bra pigmenterade men håller tyvärr inte så länge. Hursomhelst är det en fantastisk ny kollektion från H&M med oändliga val av färger och konsistenser. Bra jobbat H&M! 

H&M’s new makeup line impressed me, a wide range of products in various colours and consistencies and really nice packaging, what more could you ask for? I find that the eyeshadows can variey in quality so I reccomend you swatch these before you buy them. The lipsticks are amazing but don’t last that long on the lips so a lipliner is neccesary. Overall – Great job H&M!

Ögonskuggor:
Gala gown
Ginger snap
Paradise lost
Open skies
Lavender frost
Shiitake
Bismarck palm

Läppstift:
Cream Chestnut
Kombucha
Deco Ruby


Dior Glowing Gardens SS16 
Av Diors vårkollektion lyckades jag plocka upp två nya storfavoriter, en highligter och ett pigmenterat läppbalsam. Highligtern är i en kall ljusrosa nyans med vackert blommotiv som kommer i en stadig silvrig förpackning och med följer en liten kabukiborste. Den må ha kostat skjortan, men denna highligter är verkligen värd varenda krona! Läppbalsamet kommer också i en kall rosa nyans som passar mig väldigt bra. Det är återfuktande och rätt så glansigt. Det har blivit min nya favorit som jag bär med mig vart jag än går.

The new glowing gardens collection from Dior is simply amazing. The quality of these products are impeccable and the highligter sits beautifully on the skin providing a natural glow.

Rouge Dior Baume 750 Rosebud
Diorskin Nude Air Glowing Pink Illuminating powder

image
Guerlain Météorites Powder
Guerlains kultprodukt Meteorites är små pastellfärgade puderkulor som färgkorrigerar och ger lyster till huden. Det är inte ett puder och inte en highligter, utan ett finsihing powder som jag brukar applicera över hela huden efter att jag puderat som vanligt. Det kan vara svårt att se uppenbara resultat av produkten direkt efter applicering men det ger en väldigt subtil look av “glow”, det ser ut som att det är ens egen hud som lyser igenom och ger ett så fint resultat. Det är inte en produkt jag inte kan leva utan, men kul att testa en så pass kultklassad produkt.

Guerlains cult classic, the Météorites Perles are a bit overrated, but I will admit that it gives the skin a subtle glowing and illuminating effect that is barely noticable. It’s a bit od a mysterious product but it was fun to try it out!

Météorites Perles 1 Blanc de Perle

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

Leave a Reply

