comment 0

November Favourites

Nu har ännu en månad passerat och jag har nya och gamla skönhetsfavoriter som jag tyckt om extra mycket denna månad att dela med mig av.

Vichy Dermablend Powder
Använder detta puder både när jag gör baking och för att få sminket att hålla längre. Väldigt bra budgetpuder! Annat tips på bra puder för baking är lumenes translucent powder.

  Stila Eyes are The Window Palette i “Mind”
Fick ingen bra bild på färgerna i denna palett men den här paletten har verkligen räddat mig. Enda jag använder till vardags. Den innehåller bara matta färger, men eftersom jag inte använder så mycket skimmer iallafall så är den helt perfekt för mig. Väldigt bra produkt av hög kvalitet. Har aldrig blivit missnöjd av någon produkt från Stila.

Nuxe Huile Prodigieuse dry oil
Kropps-, hår- och ansiktsolja som jag mest använder i min torra och irriterade hårbotten. Lugnar huden och doftar så gott.

Le blanc de Chanel
En primer som ger fin lyster åt huden före man applicerar foundation. Brukar blanda i lite i min foundation också och det blir ett så fint resultat. Får inte sminket att hålla längre dock, men det har jag andra trick för haha

Dior J’adore gift set
Köpte en tidig julklapp till mig själv i slutet av månaden. Min nya favoritparfym helt klart! Och body lotionen är också helt underbar, kanske inte så fuktgivande men doftar ju så gott.

Kiehl’s Calendula Toner
Den här tonern är helt underbar. Alkoholfri så den torkar inte ut huden. Fräsch produkt som inte känns kladdig eller irriterande för huden. Rengör precis som en toner ska! Älskar färgen också.

Kiehl’s Ultra Facial Cream
Nu när det börjar bli kyligare blir min hud som så många andras, torrare. Har börjat använda mängder av fuktcreme under min foundation för ju mer fukt man har under, desto naturligare ser det ut när man sen applicerar puderprodukter. Den här krämen är helt fantastisk. Känner inte ens av att min hy är torr längre.


Laura Geller Baked Split Highlighter
Wow. Världens bästa highlighter. Så fint resultat. En av färgerna är mer intensiv medans den andra är mer dämpad och naturlig. En riktig HG produkt.

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

Leave a Reply

