comment 0

October Favourites

IMG_6570
Har inte gjort ett favourites-inlägg på ett tag så tänkte att det var dags nu. Här kommer några produkter som jag tyckt särskilt mycket om den senaste tiden!
IMG_6531
YSL Blush Volupte “Heroine”
Har haft mina ögon på denna produkt ett bra tag och har hört mycket gott om dem. Den doftar fantastiskt enligt mig – precis samma doft som i deras Rouge Volupte läppstift. Den är väldigt enkel att applicera, borsten fångar upp perfekt mängd och jag älskar just färgen av den här, lutar lite åt persikohållet även fast den ser ganska rosa ut i förpackningen.

IMG_6517
Dior It-Lash Mascara
Har varit i behov av en ny mascara ett tag och det här var faktiskt lite utav ett impulsköp. När jag var på kicks blev jag rekommenderad denna och bestämde mig för att slå till. Till en början var jag inte särskilt imponerad, men när jag lärde mig att applicera den på rätt sätt tycker jag att mina fransar har blivit snyggare och längre än någonsin. Det är i princip omöjligt för den att klumpa men den kräver en del lager.
IMG_6523
Dior Forever Foundation
En definitiv favorit för mig när det kommer till foundations. En helt perfekt krämig konsistens – inte för rinnig och inte för tjock. Min hy reagerar inte på den på samma sätt som den gjorde med exempelvis Estée Lauders Double Wear. Älskar att blanda den här tillsammans med YSL touché eclat foundation, då får man mer lyster. Enkel att applicera, sitter perfekt och känns naturlig.

IMG_6540
Shiseido Foundation Brush
Min absoluta favoritborste när det kommer till foundations. Gillar det korta handtaget och att borsten är så mjuk. Brukar använda min beautyblender för att sudda ut linjerna efteråt för att få ett perfekt resultat.
IMG_6552
The Body Shop Shea Body Mist
Har pratat om body shops mists förut, och jag älskar varenda en av dom jag äger. Just nu är jag besatt av Sheadoften, doftar varmt och feminint. Riktig höstdoft!

PicMonkey Collage
Diorskin nude concealer & Helena Rubinstein Magic Concealer
Två concealers som jag använt mig flitigt av senaste tiden. Dior använder jag för finnar och runt näsan där jag brukar bli röd och Helena Rubinstein använder jag för att dölja mina mörka ringar. Båda funkar väldigt bra!

IMG_6536
Mac Lipstick “Syrup”
Mitt go-to läppstift just nu. Väldigt fin dov rosa färg och med lite glans i sig. Funkar till alla olika sminkningar enligt mig.

PicMonkey Colladge
Anastasia brow powder duo “Medium brown”
Detta puder och Anastasias brow wiz = perfekta ögonbryn. Använder en snedskuren borste från stila och applicerar pudret efter att jag fyllt i ögonbrynen med brow wiz för att få lite extra färg. Tycker det blir lite för skarpt om jag bara använder brow wiz. Tycker båda produkterna är väldigt bra och tillsammans blir resultatet perfekt

IMG_6526
Mac Studio Fix powder plus Foundation
Har använt denna som ett puder runt hakan och näsan där min foundation brukar försvinna i slutet av dagen. Bra produkt att ha med sig i väskan och göra touch ups med under dagen.

Leave a Reply

