comment 0

Skincare routine

PicMonkey Collage
Morgon: på morgonen brukar jag alltid bara rengöra ansiktet för att “vakna upp” och för att rengöra innan jag sminkar mig. använder Neutrogenas oil free facial wash. Sen applicerar jag två pumpar av Toleriane Fluide från La Roche-Posay. Den är bra för mig som dagkräm eftersom jag inte gillar att ha en väldigt tjock dagkräm. Det känns som att den håller min oljiga hy i schack under dagen.
PicMonkey Collage2Kväll
Tvättar bort sminket med Bi-Facil från Lancôme och La Roche-Posay’s Rosaliac Micellar Make-up remover gel som passar min känsliga hy.
3Sen använder jag en toner från Elizabeth Arden som jag verkligen älskar. Den har inte fått så bra reviews men för mig är den perfekt. Den är väldigt mild men ändå skonsam. Älskar att den är alkoholfri och att den passar min (väldigt!) känsliga hy. Ca 2 ggr i veckan använder jag mig av deras Skin Balancing exfoliating cleanser som jag också ÄLSKAR. Har äntligen hittat en exfolierande cleanser som inte är rivig och irriterande för min hy. Sen använder jag mig av La Roche-Posay’s ögonkräm som så konstigt heter “Toleriane Ultra Eye Contour” Den dagkräm jag använder mig av brukar jag bara applicera på dekolletaget och halsen.

44
Den kommer den ultimata mirakelprodukten: Rosehip Oil från Pai Skincare! Den här är helt underbar. Den här oljan reducerar över tid synligheten av ärr och rynkor och har faktiskt hjälpt att ta bort vissa av mina acneärr helt. Min absoluta favorit när det kommer till hudvård.

IMG_4225-2
När jag applicerat ca 2-3 droppar av oljan och låtit det sjunka in i nån minut smörjer jag ansiktet med en nattkräm. Just nu använder jag bara en från apoteket. Tycker den är helt okej! Ni får gärna tipsa om en bra och prisvärd nattkräm om ni vet någon bra!

Leave a Reply

