comment 1

Haul

Det var ett tag sedan jag postade ett haulinlägg. Har redan använt en del av produkterna så har skrivit mindre recensioner om en del av dem. Här får ni iallafall en bunt skönhetsprodukter som inhandlats de senaste månaderna. (Enjoy Petra!!)

IMG_4583
Dior Rosy Glow blush
Ett rouge som ger en uppiggande effekt. Har hört mycket gott om det här rouget av många makeupartister. Var lite skeptisk först när jag såg färgen i förpackningen men när man applicerar den med lätt hand blir det så snyggt!

IMG_4504
The Body Shop Banana Shampoo & Conditioner
Mina favoriter när det kommer till balsam och shampoo. Lagomt drygt shampoo och balsam som gör håret så mjukt och smidigt. Båda doftar underbart!

IMG_4012
Mac Fix+
Ingen som är intresserad av skönhet kan väl ha missat denna produkt. En ansiktsmist berikad med mineraler som kan användas efter att man applicerat puder för att få en naturligare look eller under dagen för att ge svalka. Perfekt nu under sommaren!

IMG_4514
Lancôme Hypnôse Star waterproof mascara
Behövde en vattenfast mascara till jobbet. Har aldrig testat Lancômes hyllade mascaror tidigare så det fick bli den här. Blev senare påmind om att Lancôme djurtestar sitt smink så det blir  inte att köpa smink därifrån igen tills de slutat med det.

IMG_4016
Dior Nude Air serum Foundation & Forever Foundation
Har hört mycket gott om diors foundations och jag var i behov av en lättare foundation. Fick testa båda på kicks och Nude air serum kommer med en “Dropper” och Dior säger att man bara behöver några droppar, jag brukar använda kanske 7-8 droppar för hela ansiktet eftersom jag har en del områden som behöver mer täckning. Den sjunker in i huden och sitter jättebra! Det känns inte som att man har någon foundation på alls.

Dior forever foundation är en mediumtäckande foundation som ger en halvmatt finish. Jag tänkte att denna foundation skulle ersätta min Double Wear från Estee Lauder men den höll inte riktigt lika bra. Kommer nog använda den till fest och till vardags när jag vill ha lite mer täckning och mattare finish.

IMG_4585
Yves Saint Laurent Le Teint Touche Éclat Foundation
En foundation som jag hållt ögonen på väldigt länge men som alltid varit slut i min nyans. När det för någon vecka sedan gick att köpa slog jag till. Det är en produkt som ska vara den berömda concealern Le Touche Éclats svar på en foundation. Har bara använt den en gång och jag föll pladask. Snygg förpackning, praktisk pump, lätt att applicera, ger en fin lyster och täcker bra, känns knappt som att man har foundation och sitter som berget! Har nog hittat min HG foundation.

IMG_4626
IMG_4634
Yves Saint Laurent Rouge Volupté Shine in “Nude in Private”
En blandning mellan ett läppglans och ett läppstift skulle jag nog beskriva denna produkt som. Snygg hylsa och en väldigt fin nude färg och med himmelsk doft.

IMG_4533
La vie est belle EdP Lancôme
Testade denna parfym inne på kicks och wow… den luktar så jäävla gott! ni måste testa den. Har  fått komplimanger varje gång jag burit den.

IMG_4000
Coco Mademoiselle Chanel EdT
Min favoritdoft i en lättare version. Föredrar EdT under sommaren eftersom de inte är lika tunga som EdP. Tycker att Chanels andra parfymer är lite för tunga och pudriga i doften men den här känns fräsch. Chanel säger att parfymen är inspirerad av den unga Coco Chanel. Älskar den här!!

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

1 Comment so far

Leave a Reply

