comment 0

Stand by me

Här kommer några av mina YouTube-favoriter just nu.

Tracy Chapman sjunger “Stand By Me” hos David Letterman. En av de vackraste covers jag hört.

VICE doku om tvångsprostitution i Bangladesh. Mitt hjärta brast för dessa kvinnor när jag såg den här dokumentären. Måste varna er som är känsliga för det här är nog bland de råaste dokumentärerna jag sett.

Youtubern Jacksfilms ställer en fråga till sina tittare varje dag och läser upp kommentarerna. Älskar den här serien haha.

Har precis börjat se Godards filmer och blev såklart intresserad att veta mer om Anna Karina som spelar huvudrollen i de flesta av hans filmer. Så intressant livshistoria, får mig att känna mig gammal när jag hör hur mycket hon hunnit med i min ålder.

Ingen kan väl ha missat 100 years of beauty serien men jag älskar dessa videos så mycket så jag var tvungen att dela med mig av en!

Slutligen, en video för alla Twin Peaks fans. Helt förtrollande.

Leave a Reply

