comment 0

NARS Sheerglow Foundation & NARS Orgasm Blush

IMG_3377
Förra veckan fick jag hem två Nars-produkter som jag beställde med Sara när hon var i Stockholm. Det är första gången jag testar Nars smink, så jag visste definitivt att jag ville ha det omtalade Orgasm rouget, och jag var i behov av en lite lättare foundation då min double wear och double wear light blir lite väl tunga på huden nu till våren och sommaren. Nars sheerglow foundation har jag i princip bara hört gott om. Det räknas som en medeltäckande foundation. Namnet “Sheer glow” har gjort många förvirrade då den inte är “Sheer” och inte heller har ett “glow” utan ger en ganska matt finish. Men det NARS menar med namnet är att den lämnar ett “Sheer glow”, lite lyster på huden trots sin matta finish.

IMG_3400
Förpackningarna är väldigt snygga och känns lyxiga, men den svarta plasten blir väldigt lätt fläckig av smink och fingeravtryck. Som ni ser är korken på foundationflaskan redan täckt i fläckar som är väldigt svåra att tvätta bort helt.

IMG_3411
Sheerglow Foundation
Jag visste redan innan jag köpte Sheerglow att den inte kom med en pump. Vad jag inte visste var hur förbaskat svårt det är att få tag på en pump till den. Den är inte tillänglig på Nars EU hemsida, det går inte att använda MACs, den är jättedyr att beställa på amazon och ebay och jag hittar inga andra pumpar som funkar till den. Nåväl, jag får väl använda den utan pump.

För att komma fram till vilken nyans jag skulle ha, utan att kunna testa den så använde jag mig av findation.com som kommer fram till vilken nyans man ska ha baserat på foundations man använder. Nyansen jag låg närmast var Deauville och det blev verkligen en perfekt matchning. Det är nog den foundation nyans och ton som passat mig bäst någonsin.

Imorse testade jag den för första gången utan någon primer, bra fuktkräm. När man häller ur flaskan måste man vara försiktig så man får rätt mängd och det kan vara lite klumpigt att använda den på så sätt. Den var väldigt enkel att applicera, den är varken rinnig eller tjock utan som ett perfekt mellanting. Jag använde bara fingrarna så som nars rekommenderar att man ska applicera den. Den sätter sig väldigt fint på huden och sjunker in ganska snabbt. Den gav en jättefin lyster till huden utan att vara glansig eller flottig, det är en matt finish men trots det ger den så fin lyster! Jag behövde inte använda puder, concealer eller highlighter på den. Ungefär tre timmar efter att jag sminkade mig kollade jag hur den såg ut. Den hade fortfarande en fin lyster men täckningen började släppa lite, men i stort sett såg det väldigt bra ut. Senare under dagen hade den släppt ganska mycket på hakan och runt näsan där jag lätt blir röd. Framöver kommer jag definitivt använda en primer som minskar porerna och gör att den sitter längre, men jag kommer nog inte använda puder då jag tycker så mycket om hur fin den ser ut på huden.

IMG_3409
Orgasm Blush
Nars klassiska rouge som kommer i en väldigt snygg liten förpackning, men som likt Sheerglows kork, lätt blir smutsig. Jag älskar verkligen färgen, det är en perfekt rosa och pesikofärg med ganska mycket guldskimmer i. Jag applicerade den med min puderborste från Zoeva högst upp på kindbenen. Den är enkel att applicera och blanda ut, pigmenteringen är fantastisk och jag som älskar skimmer på kinderna tyckte att det gav ett naturlig lyster.

IMG_3402Summa summarum skulle jag nog rekommendera sheerglow, men jag tycker kanske att rouget för sitt pris är lite överskattat trots att jag tycker om det så mycket. Jag skulle nog tro att jag kommer att köpa sheerglow igen men inte orgasm rouget just på grund av priset. Om ni ändå vill testa rouget skulle jag rekommendera MACs rouge i färgen Springsheen, som är ungefär av samma nyans men med lite mindre skimmer och för ett lägre pris. Jag blev lite besviken på dessa produkter då mina förhoppningar för märket var skyhöga. Det här är dock lite utav en “första intrycket” recension få vi får väl hoppas att dessa produkter växer i mina ögon med tiden, jag kommer hålla er uppdaterade!

Leave a Reply

