comments 2

February favorites

IMG_3227
1. Mac “Shy girl” Lipstick 
Har blivit lite för besatt av MACs läppstift på senaste tiden. Det här läppstiftet använder jag nästan dagligen. Det är en rosa/orange färg med lite guldskimmer i men färgen är väldigt diskret och syns väldigt lite så den är perfekt till vardags. Om man inte använder läppstift så ofta kanske man vill börja med en naturlig färg och lite lyster är den här perfekt! Mitt nya favoritläppstift.

IMG_3223
2. Urban Decay Makeup Setting Spray
Ett setting spray som man applicerar efter man sminkat sig. Får sminket att sitta hela dagen, det garanterar jag!

3. Tea Tree Water från Lush
Som jag sagt tidigare älskar jag produkter med Tea tree i. Det förhindrar finnar uppstår och minskar orenheter. Sprayar den i ansiktet efter min nattcreme och den suger in sig väldigt snabbt i huden och känns fräsch. Man kan också använda den ovanpå sminket om man använt för mycket puder känns det skönt och sminket lite mindre kakigt.

4. Stila One Step Corrector
Jag har väldigt ojämn hudton, jag har röda partier och ibland har jag väldigt mörka ringar. Den här hjälper att jämna ut hudtonen och är lite fuktgivande. Använder den efter dagkräm och före primer när jag sminkar mig. Så bra produkt!

IMG_3206
5. Double Wear Light Estee Lauder
Wow… Helt otrolig foundation med lätt/medel täckning som känns så otroligt lätt på huden. Känns inte som att man har smink. Älskar allt med den. Använder den dagligen nu.

6. Double Wear Foundation
Originalfoundationen från Estee Lauder som sägs vara en av de bästa foundations som finns. Jag var på jakt efter en ny foundation och jag ville testa denna. Blev positivt överraskad. Den torkar inte ut huden som jag trodde och sitter verkligen HELA dagen. Så otroligt bra täckning. Enda minuset är att det inte följer med en pump – men macs foundationpump går att köpa till och den passar. Min HG foundation.
IMG_3201
7. Zoeva Vegan Face Brush Kit
Har hört flera beautygurus på youtube prata om Zoevas borstar den senaste tiden och jag som inte har så många borstar bestämde mig för att testa dem. Beställde från Tyskland och frakten gick på ungefär 50kr. Med i paketet var en läderväska för borstarna och sex borstar. En rougeborste, en concealerborste, en buffer brush, en contourborste, en puderborste och en foundationborste. Har tydligare använt Real Techniques borstar men inte längre. Dessa borstar är så mjuka, applicerar precis som man vill och hela kitet är verkligen ett bra “starter kit” För sex borstar betalade jag 600kr. Vissa jämför kvalitén på dessa borstar med MACs borstar som man kanske får två stycken av för det priset. Man kan köpa borstarna separata också.

Klicka här för att komma till Zoevas hemsida

IMG_3188
8.Urban Decay Perversion Mascara
Mina ögon är ganska känsliga och blir lätt irriterade om jag använder en hård plastborste som de billigare varianterna ofta använder, därför spenderar jag gärna lite extra på en mascara som har bättre och mjukare borste. Den här mascaran överträffade mina förväntningar. Den ger bra volym utan att klumpa och tynger inte ner fransarna eftersom det är en väldigt lätt formula.

Filed under: Uncategorized

About the Author

Posted by

Skönhetsfantast och dagdrömmare. Älskar att hitta det perfekta röda läppstiftet och att testa nya sminkprodukter. Är minst lika besatt av parfymer och hudvård. Min passion i livet är fotografi, drömmer om att en dag flytta till Berlin och gå fotoskola.

2 Comments

    • emmarenberg

      Nej det fick jag inte :) Dom flesta företag brukar skicka tillbaka pengar för eventuell tullavgift!

      Like

Leave a Reply

