comment 0

The Body Shop Haul

Bild 2014-11-04 kl. 17.15
Förra veckan kom min beställning från Body Shop på posten. Gillar att beställa därifrån för att jag är internet-shopping beroende men dessutom för att dem brukar ha ganska bra erbjudanden där. Tänkte göra ett litet mini haul inlägg så here u go

IMG_2036
1. Seaweed Ionic Clay Mask
Gillar verkligen deras ansiktsmasker, särskilt den här eftersom den passar min blandhy.

2. Tea Tree Pore Minimizer
Ett serum som jag använder efter ansiktsrengöring före jag applicerar fuktkräm så att det verkligen “sjunker in” i huden. Fungerar sådär hittills om jag ska vara ärlig. Gillar annars deras Tea Tree-linje väldigt mycket.

3. Shea Shower Cream
Inte testat en men luktar såå gott! Ett tips för alla med mecenatkort är att man får den här på köpet om man beställer från deras hemsida.

IMG_2037
1
. Seaweed Pore-Cleansing Facial Exfoliator
Min nya favorit. Fungerar både djuprengörande och som ansiktskrubb. Huden blir som ny efter att jag använt den! Använder den inte dagligen eftersom den är ganska dryg.

2. Slanted Brush
Har köpt tre ögonskuggs-borstar från Bodyshop nyligen men har inte använt den här än. Deras blender brush är riktigt bra men den vanliga Eyeshadow brush är inget jag skulle rekommendera eftersom den är lite väl smal och kompakt.

3. Aloe Soothing Day Cream
Slutligen min All-time favourite – den här dagkrämen är så underbar, den har perfekt konsistens, varken för tung eller för lätt på huden och fungerar bra som dagkräm under sminket.

Leave a Reply

